1. Szolgáltató azonosító adatai és elérhetőségek
Cégnév: Zsom-Bor-Delicat Kft.
Székhely: 6500 Baja, Szentháromság tér 4
Cégjegyzékszám: 03 09 127272
Adószám: 24843243-2-0
Telefonszám: 06 30 113 3222
E-mail cím: zsombordelicat@gmail.com
2. Az ÁSZF hatálya és alkalmazása
2.1 Általános rendelkezések
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a Szolgáltató által üzemeltetett online ételkiszállítási webshop használatát és a Webshopon keresztül történő vásárlás feltételeit[2]. A weboldal használatával és a megrendelés leadásával a Vásárló kifejezetten elfogadja jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket[3].
2.2 Független adatkezelők tisztázása
Fontos: A webshop és a FruitSys Zrt. egymástól teljesen független adatkezelők[4]. Köztük semmilyen közös adatkezelési megállapodás vagy adatkezelő-adatfeldolgozó viszony nem áll fenn[4]. Mindkét cég saját adatvédelmi szabályozása szerint jár el[4].
FruitSys Zrt. adatvédelmi tájékoztatója: https://cloud.fruitsys.hu/privacy.html
2.3 Szerződés nyelve és tárolása
A szerződés nyelve magyar[3]. A szerződés elektronikus formában jön létre, iktatásra nem kerül[3]. Az ÁSZF és a rendelés-visszaigazolás PDF formátumban kerül megküldésre a Vásárló részére[5].
3. Fogalom-meghatározások
Szolgáltató: A webáruházat üzemeltető vállalkozás
Vásárló/Megrendelő: A szolgáltatást igénybe vevő természetes vagy jogi személy
Fogyasztó: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Webáruház: A szolgáltató által üzemeltetett online értékesítési felület
Termék: A webáruházban forgalmazott ételek és italok
4. Előzetes tájékoztatás a szerződéskötést megelőzően
4.1 Kötelező tájékoztatási elemek
A Szolgáltató a szerződés megkötését megelőzően tájékoztatja a Vásárlót az alábbi adatokról[6]:
- A termékek lényeges tulajdonságai, összetevők, allergének
- A termékek bruttó ára ÁFA-val együtt[3]
- A szállítási költségek mértéke és számítási módja[3]
- A fizetés módja és feltételei[3]
- A teljesítés határideje és módja[7]
- A panaszkezelés módja[6]
- A fogyasztót megillető jogok (szavatosság, jótállás)[8]
- Békéltető testület igénybevételének lehetősége[9]
4.2 Termék információk
Minden termék esetében feltüntetésre kerül[3]:
- Termék pontos megnevezése
- Összetevők listája
- Allergén anyagok jelölése
- Bruttó ár ÁFA-val
- Tömeg/mennyiség
- Fogyaszthatóság időtartama
5. Rendelés leadásának folyamata
5.1 Rendelés menete
A rendelés kizárólag a webáruházban, online módon adható le[3]. A rendelési folyamat során a Vásárló[3]:
1. Kiválasztja a kívánt termékeket
2. Megadja a kötelező adatokat
3. Kiválasztja a fizetési módot
4. Elfogadja az ÁSZF-et
5. A "Megrendelés fizetési kötelezettséggel jár" gombra kattintva leadja a rendelést[3]
5.2 Kötelezően megadandó adatok
A rendelés során kötelezően megadandó adatok[3]:
- Teljes név (vezetéknév, keresztnév)
- Szállítási cím (irányítószám, város, utca, házszám)
- Telefonszám
- E-mail cím
- Számlázási adatok (ha eltérnek a szállítási címtől)
5.3 Szerződés létrejötte
A szerződés a Szolgáltató által küldött elektronikus visszaigazolás megküldésével jön létre[3]. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy indokolt esetben (készlethiány, technikai probléma) a rendelést visszautasítsa[3].
6. Árak és fizetési feltételek
6.1 Árak meghatározása
A webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, tartalmazzák az ÁFÁ-t[3]. A szállítási költség külön kerül feltüntetésre a rendelés során[3]. Az árak a rendelés leadásának időpontjában érvényes árak szerint kerülnek számlázásra[3].
6.2 Fizetési módok
Elérhető fizetési módok[3]:
- Készpénz a szállításkor
- Bankkártya online fizetés[10]
- SZÉP kártya (ahol ez lehetséges)
6.3 Számlakiállítás
A számlakiállítás a FruitSys Zrt. rendszerén keresztül történik, amely független adatkezelőként jár el[11]. A FruitSys adatkezelési gyakorlatáról részletes tájékoztatást a https://cloud.fruitsys.hu/privacy.html címen találnak[4].
7. Teljesítés és szállítás
7.1 Szállítási feltételek
A szállítás házhozszállítással történik a megadott területeken belül[7]. A pontos szállítási területet a webáruház feltünteti[7]. A tervezett szállítási idő 30-60 perc a rendelés visszaigazolásától számítva[7].
7.2 Szállítási határidő módosítása
Ha a Szolgáltató a megadott határidőhöz képest csak később tudja teljesíteni a szállítást, köteles tájékoztatni a Vásárlót a tényleges várható szállítási időről[7]. A Vásárló dönthet a módosított határidő elfogadásáról vagy a szerződéstől való elállásról[7].
7.3 Átvétel
A Vásárló köteles átvételkor ellenőrizni a szállítmány sértetlenségét és teljességét[3]. Esetleges eltérést azonnal jelezni kell a futár részére[3].
8. Elállási jog és lemondás
8.1 Elállási jog korlátozása
Az ételrendeléstől való elállási jog korlátozott, mivel a termékek gyorsan romló élelmiszerek[12]. A fogyasztót elállási jog nem illeti meg a gyorsan romló termékek esetében[12].
8.2 Rendelés lemondása
A rendelés a kiszállításig indoklás nélkül lemondható telefonon vagy e-mailben[3]. A lemondást követően a már kifizetett összeget haladéktalanul visszatérítjük[3].
9. Jótállás és szavatosság
9.1 Kötelező jótállás
50.000 Ft feletti termékek esetében kötelező jótállást biztosítunk[8]. 50.000 Ft alatti termékek esetében jótállási jegy kiállítása nem kötelező, de biztosítjuk a fogyasztó jogainak érvényesíthetőségét[8].
9.2 Jótállási tájékoztatás kötelező elemei
A jótállás keretében tájékoztatást adunk[8]:
- A fogyasztási cikk azonosítására alkalmas adatokról
- A fogyasztó jótállásból eredő jogairól
- A jogok érvényesíthetőségének határidejéről, helyéről, feltételeiről
- A békéltető testületi eljárás kezdeményezésének lehetőségéről
9.3 Szavatossági jogok
A Szolgáltató szavatol azért, hogy a termékek megfelelnek az élelmiszerbiztonsági előírásoknak és frissen készültek[12]. A készételek fogyaszthatósági ideje maximum 3 óra a kiszállítástól számítva[12].
10. Panaszkezelés
10.1 Panaszbejelentési módok
Panaszát az alábbi módokon jelentheti be[6]:
- Szóban: Telefonon vagy személyesen
- Írásban: E-mailben vagy postai úton
- Telefonszám: [panaszkezelési telefonszám]
- E-mail: [panaszkezelési e-mail cím]
- Postai cím: 6500 Baja, Attila utca 1.
10.2 Panaszkezelési határidők
- Szóbeli panaszt haladéktalanul kivizsgáljuk és válaszolunk[6]
- Írásbeli panaszra 30 napon belül írásban válaszolunk[6]
- Minőségi kifogásokat jegyzőkönyvben rögzítjük[6]
10.3 Jogorvoslati lehetőségek
Panaszának elutasítása esetén az alábbi szervekhez fordulhat[6]:
# Békéltető testületek
Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Békéltető Testülete[9]
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefon: 06-76-501-500
E-mail: mariann.matyus@hbmkik.hu
Web: www.bacsbekeltetes.hu
# Fogyasztóvédelmi hatóság
Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)[13]
Cím: 1536 Budapest, Pf. 324.
Telefon: +36 1 896 77 47[14]
E-mail: info@magyarefk.hu[14]
Ügyfélfogadás: hétfő-csütörtök 10:00-14:00, péntek 10:00-13:00[14]
11. Adatkezelés és adatvédelem
11.1 Webshop adatkezelése
A rendelés során megadott személyes adatokat kizárólag a rendelés teljesítése, kapcsolattartás és jogszabályi kötelezettségek teljesítése céljából kezeljük[4]. Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése és jogi kötelezettség teljesítése[4].
11.2 Kezelt adatok köre
- Név, szállítási és számlázási cím
- Telefonszám, e-mail cím
- Rendelési adatok és előzmények
- Fizetési információk (kártyaszám nélkül)
11.3 FruitSys független adatkezelése
A számlakiállítás során a FruitSys Zrt. független adatkezelőként jár el[4]. Az ő adatkezelési gyakorlatukról részletes tájékoztatást a https://cloud.fruitsys.hu/privacy.html címen találnak[4].
11.4 Érintetti jogok
Jogosult kérni[4]:
- Adataihoz való hozzáférést
- Adatai helyesbítését
- Adatai törlését
- Adatkezelés korlátozását
- Adathordozhatóságot
- Tiltakozást az adatkezelés ellen
12. Cookie-k használata
12.1 Cookie típusok
Weboldalunk az alábbi cookie-kat használja[15]:
- Műszakilag szükséges cookie-k: A weboldal működéséhez elengedhetetlenek
- Analitikai cookie-k: A weboldal használatának elemzéséhez (hozzájárulás szükséges)
- Marketing cookie-k: Személyre szabott tartalmakhoz (hozzájárulás szükséges)
12.2 Hozzájárulás kezelése
A cookie-khoz való hozzájárulást típusonként külön-külön kérjük[15]. A hozzájárulás önkéntes és bármikor visszavonható[15].
13. Vis maior és felelősség
13.1 Felelősségkorlátozás
A Szolgáltató felelőssége kizárt vis maior körülmények (időjárási viszonyok, közlekedési akadályok) esetén bekövetkező késésért[3]. A kártérítési kötelezettség felső határa a termék vételárának összege[3].
13.2 Allergének és intoleranciák
Az ételek allergén vagy intoleranciát okozó anyagokat tartalmazhatnak[3]. A pontos összetevőkről a termék leírásában vagy telefonon tájékozódhat[3].
14. Záró rendelkezések
14.1 Alkalmazandó jog
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a magyar jog az irányadó, különösen a Polgári Törvénykönyv rendelkezései[3]. Az elektronikus kereskedelemre vonatkozóan a 2001. évi CVIII. törvény előírásai alkalmazandók[3].
14.2 ÁSZF módosítása
A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF egyoldalú módosítására[3]. A módosításokról a webáruházban való közzététel útján tájékoztatjuk ügyfeleinket 15 nappal a hatálybalépést megelőzően[3].
14.4 Független adatkezelés hangsúlyozása
Ismételten hangsúlyozzuk: A webshop és a FruitSys Zrt. teljesen független adatkezelők[4]. Nincs közöttük semmilyen közös adatkezelési vagy adatfeldolgozási megállapodás[4]. Az egyes rendszerekkel kapcsolatos adatvédelmi kérdésekben a megfelelő adatkezelőhöz kell fordulni[4].
Források
[1] Törvényileg kötelező weboldal adatszolgáltatás elemek, impresszum https://webfolio.hu/torvenyileg-kotelezo-weboldal-adatszolgaltatas-elemek-impresszum/
[2] a webshopoknak különösen oda kell figyelniük az ÁSZF-re (videóval) https://virtualjog.hu/2025/04/29/2025-tol-uj-a-hatosag-a-webshopoknak-kulonosen-oda-kell-figyelniuk-az-aszf-re-videoval/
[3] Milyen feltételeknek kell megfelelni 2025-ben egy magyar ... https://grentmedia.hu/milyen-felteteleknek-kell-megfelelni-2025-ben-egy-magyar-webaruhaznak/
[4] Az adatkezelési tájékoztató legfontosabb formai és tartalmi ... https://wtsklient.hu/2018/10/16/adatkezelesi-tajekoztato/
[5] Jogszabályváltozások 2024. május 8. napjától a webshopoknál ... https://fogyasztobarat.hu/jogszabalyvaltozasok-2024-majus-8-napjatol-a-webshopoknal/
[6] A webshopok és a panaszkezelés - Net-Jog.hu https://net-jog.hu/2019/04/30/a-webshopok-es-a-panaszkezeles/
[7] A szállítási határidő hosszabb a vártnál? Így járjon el webshopja, ha ... https://fogyasztobarat.hu/a-szallitasi-hatarido-hosszabb-a-vartnal-igy-jarjon-el-webshopja-ha-kesik-a-termek/
[8] 2025. január 1-jétől megint új jótállási szabály lesz https://marketingseo.hu/2025-januar-1-jetol-megint-uj-jotallasi-szabaly-lesz/
[9] Békéltető testületek elérhetőségei* - Konyhaluxnet Webáruház https://konyhaluxnet.hu/bekelteto_testuletek_elerhetosegei_212
[10] Mi történik valójában bankkártyás fizetéskor? - Piac&Profit https://piacesprofit.hu/cikkek/kkv_cegblog/mi-tortenik-valojaban-bankkartyas-fizeteskor.html
[11] 2025-től csak elektronikus számlák készülhetnek a földgáz - MKVKOK https://mkvkok.hu/szakmai-cikkek/2025-tol-csak-elektronikus-szamlak-keszulhetnek-a-foldgaz-es-a-villamosenergia-fogyasztasrol-uj-kihivasok-elott-a-nem-lakossagi-fogyasztok
[12] Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) - Betyár Étterem http://betyaretterem.hu/aszf
[13] Megalakult a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság https://fmkik.hu/hirek/megalakult-a-nemzeti-kereskedelmi-es-fogyasztovedelmi-hatosag
[14] Elérhetőségek - Európai Fogyasztói Központ https://www.magyarefk.hu/hu/elerhetosegek.html
[15] Teendők a cookie-k helyes használatához - Virtualjog.hu https://virtualjog.hu/2022/01/17/teendok-a-cookie-k-helyes-hasznalatahoz/
[16] 2025. január 1-től új jótállási szabályok jönnek - Virtualjog.hu https://virtualjog.hu/2024/12/23/2025-januar-1-tol-uj-jotallasi-szabalyok-jonnek/
[17] Új Fogyasztóvédelmi Hatóság jön: Fokozódó ellenőrzések a ... https://net-jog.hu/2024/10/13/uj-fogyasztovedelmi-hatosag-jon-fokozodo-ellenorzesek-a-webshopok-szamara/
[18] Új korszak a fogyasztóvédelemben: 2025-től érkezik a Nemzeti ... https://virtualjog.hu/2024/11/18/uj-korszak-a-fogyasztovedelemben-2025-tol-erkezik-a-nemzeti-kereskedelmi-es-fogyasztovedelmi-hatosag/
[19] Adatkezelés | Supremex.hu webshop https://supremex.hu/adatkezeles/
[20] 2025. január 1-jétől kezd a Nemzeti Kereskedelmi és ... - Jogkövető https://jogkoveto.hu/tudastar/2025-januar-1-kezd-nemzeti-kereskedelmi-es-fogyasztovedelmi-hatosag
[21] [PDF] Fogyasztóvédelem fogyasztóvédelmi jog könyv 2025 03 10 https://publikaciotar.uni-bge.hu/id/eprint/2493/1/Fogyaszt%C3%B3v%C3%A9delem%20fogyaszt%C3%B3v%C3%A9delmi%20jog%20k%C3%B6nyv%2020250326_8.fejezet.pdf
[22] Az e-kereskedelem 2025-ben is kiemelt vizsgálati terület lesz! https://net-jog.hu/2024/12/09/az-e-kereskedelem-ezert-2025-ben-is-kiemelt-vizsgalati-terulet-lesz/
[23] Üdvözöljük a Budapesti Békéltető Testület honlapján | Budapesti ... https://bekeltet.bkik.hu
[24] Elérhetőségek - Budapesti Békéltető Testület https://bekeltet.bkik.hu/elerhetosegek
[25] Békéltető testületek https://www.bekeltetes.hu
[26] A BÉKÉLTETŐ TESTÜLETEK TERÜLETI HONLAPJAI - Magyar ... https://mkik.hu/a-bekelteto-testuletek-teruleti-honlapjai
[27] Elérhetőségek - Budapesti Békéltető Testület https://bekeltet.bkik.hu/hirek/elerhetosegek
[28] Elérhetőségek - Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság https://nkfh.gov.hu/elerhetosegek
[29] Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság https://nkfh.gov.hu
[30] Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság - Magyarország Kormánya https://fogyasztovedelem.kormany.hu